Verjaardagsateliers

Het is alweer een tijdje geleden maar de beelden spreken voor zich: het atelier ballonknopen was een vurig atelier met een stevige dosis adrenaline én ambiance!
Ook het eerste verjaardags(kook)atelier bleek in de smaak te vallen bij de kinderen.
Wordt vervolgd!

Re-Actie

Thuis wordt er her en der al geëxperimenteerd (cfr infra). Ook in de klas willen we een heuse kettingreactie maken. Daarvoor zijn we nog op zoek naar bruikbaar (kosteloos) materiaal: dingen die rollen, in beweging brengen, … Stel jezelf misschien de vraag of het (op een leuke manier) in een kettingreactie zou kunnen passen… en zo ja, dan is het bruikbaar. (oud fietswiel, conservenblikjes, oude tennisballen, stikstof :-) ,kapotte binnenbanden, enz. Materialen brengen in dit kader inspiratie!

Woordenslang

Samengestelde woorden: saaie kost of de kans tot een spelletje.
woordenslang
De spelregels: begin met het tweede woord uit het vorige samengesteld woord. Je mag woorden verlengen zoals pennen ipv pen.
Als je echt niet verder kan, mag je ook met de laatste lettergreep van het laatste woord verder gaan.
Als ook dat niet lukt, mag je een leuk nieuw woord uitvinden of…met een nieuw woord beginnen.

Je mag maar 1 woord geven, daarna is het aan iemand anders.
We gaan verder met de woorden die we in de klas vonden uit de slang.

voetbal
balpen
pennenzak

Meester kikker

meesterkikker

In de klas lazen we het boek ‘Meester kikker’ van Paul van Loon.
De meester verandert er in een kikker, de directeur in een ooievaar en de juf met vlinders in de buik… in een vlinder.
Als de kinderen in een dier zouden kunnen veranderen zouden zij deze dieren kiezen. (Waarom net dat dier schrappen we hier omwille van de wet op de privacy:-)